Pajkos Óvoda Telephely | 2016. október 11.
Brumi csoport (vegyes)
A csoport óvodapedagógusai: |
Bitó ÁgnesTolvaly-Salacz Anna |
A csoport dajkája: |
Balázs Bernadett |
„Sokan vagyunk sokféle értékkel.” Nevelőmunkánk során a hozott értékeinket igyekszünk beleépíteni a mindennapokba.
Amit mi adni tudunk a gyermekeknek: nyitottságot az új módszerekre, folyamatos megújulásra, hogy megteremthessük az érzelmi biztonságot és a harmonikus fejlődés lehetőségét a 21. századi gyermek egyéni sajátosságaihoz igazodva. Ezek megvalósításához saját erősségeinket hívjuk segítségül: az éneket, a zenét, az élő hangszerjátékot, illetve az ezekre épülő programjainkat, mint az Így tedd rá! program és a papírszínház. Fontosnak tartjuk, hogy minél aktívabban belevonjuk őket a tevékenységekbe, és így saját tapasztalataik által ismerjék fel képességeiket és közösségbe tartozásukat: egyéni hangszerhasználat, csoportos szivárvány ejtőernyő, bábszínház, közös alkotások. A mindennapjainkat színesebbé teszik az óvodába szervezett programok (koncert, meseelőadás, állatmegismerő foglalkozások), illetve a csoportos és óvodai kirándulások, kulturális programok.
* * *
Csőrike csoport (vegyes)
A csoport óvodapedagógusai: |
Gerendásné Szebellédi KatalinKovács Márta |
A csoport pedagógiai asszisztense: |
Bagó Natália |
A csoport dajkája: |
Pozsárné Bódi Judit |
A gyermekek alapvető tevékenységének a játékot tekintjük, mindennapi munkánk során, a játékos tevékenységeken alapuló képességfejlesztés kapja a fő hangsúlyt. Úgy gondoljuk, hogy minden tevékenység, amit a gyermek, játékként él meg, számára fejlesztő hatású, ezért a pedagógiai munkában a játékos ismeretadásra törekszünk. A gyermekek értelmi intelligenciájának fejlesztése mellett kiemelt feladatunknak érezzük az érzelmi intelligencia fejlesztését, hiszen a lelki egészség az alapja a személyiség sokoldalú fejlődésének. Gazdag játéklehetőség megteremtésével, változatos mozgásra motiválással, a gyermekekhez közelálló munkatevékenységek gyakorlásával, kötött és kötetlen tevékenységek keretében fejlesztjük a gyermekeket, amihez sok eszköz és módszer áll rendelkezésünkre. A SNI gyermekek speciális fejlesztésénél figyelembe vesszük a fejlesztő és gyógypedagógus kollégáink tanácsait, szoros együttműködésben valósítjuk meg az integrált nevelést.
* * *
Ficánka csoport (vegyes)
A csoport óvodapedagógusai: |
Mészáros AlexaLőrinczné Karay Zsófia |
A csoport pedagógiai asszisztense: |
Halmosné Erős Anikó |
A csoport dajkája: |
Krasznai Lászlóné |
A Ficánka csoport kis létszámú, vegyes csoport. A szeretetteljes, nyugodt, derűs légkör biztosításával, vidám gyermekek nevelése, boldog gyermekkor biztosítása a célunk. A különböző tevékenységek során játékos képességfejlesztéssel alakítjuk személyiségüket. Mint óvodapedagógusok különösen fontosnak tartjuk a hosszantartó levegőn való tartózkodást, mozgást, mely hozzájárul egészséges életmódjukhoz, önfejlesztésükhöz, így lehetőség szerint minél több időt töltünk az udvaron.
A gyerekek egyéni képességeit a gyerekekkel együtt játszva, sokat beszélgetve, mesélve, mondókázva, énekelve igyekszünk fejleszteni. Támogatjuk a gyermekek szabad játéktevékenységét, kreativitásuk kibontakoztatását és elgondolásaik megvalósítását. A különböző társasjátékok segítségével fejlesztjük a gyermekek társas kapcsolatait és nyelvi képességeit.
A csoportszobában található akvárium és élővilágának gondozása közös feladatunk, mely által megalapozzuk a gyermekek állatbarát hozzáállását. A sokrétű környezeti tartalmú programjaink által fejleszteni kívánjuk csoportunk gyermekeinek környezetbarát magatartását a környezeti fenntarthatóság kialakítása és megerősítése érdekében.
* * *
Katica csoport (vegyes)
A csoport óvodapedagógusai: |
Kollár AttilánéSzabó Katalin |
A csoport dajkája: |
Vodli Mária |
Sikeres nevelőmunkánk alapját képezi, hogy kiemelt fontosságúnak tartjuk óvodáskorú gyermekeink érzelmi kötődését, érzelmi biztonságának nyújtását és a szeretetteljes kapcsolat kialakulását. Legfontosabb értékeink a szeretet, tapasztalás, élménynyújtás, játék és az egyéni bánásmód. Célunk a gyermekek kíváncsiságának kielégítése, érdeklődésük felkeltése, anyanyelvileg fejlett, világot megértő, önmagát kifejezni tudó gyermekek nevelése, a mindenkiben ott rejlő tehetség kibontakoztatása. Csoportunk mindennapjaiban szerepet kap a drámajáték módszerének alkalmazása és a kreativitás fejlesztése, mely lehetőséget biztosít a gyermekek egész személyiségének fejlesztéséhez.
Mottónk:
„A gyermek olyan, mint egy pillangó a szélben.
Néhány magasabbra tud repülni, mint mások, de mindegyik a legjobb tudása szerint repül.
Miért is hasonlítanád össze őket?
Mindegyik más, mindegyik különleges, mindegyik gyönyörű.”
* * *
Pillangó csoport (vegyes)
A csoport óvodapedagógusa: |
Belics KatalinFarkasné Nádor Viktória |
A csoport dajkája: |